آخرین اخبار

رونمایی جلیلی از فعالیت های دولت سایه/ حمله جلیلی به دولت روحانی

تاریخ خبر/ سه شنبه, 22خرداد , 1403

سعید جلیلی که در برنامه «با مردم» صحبت می کرد، توضیحاتی درباره آنچه «دولت سایه» خوانده ارائه کرد. دولت سایه تشکیلاتی است که جلیلی پس از انتخابات سال 92 برای رصد اقدامات دولت های مستقر ایجاد کرد.

او با بیان اینکه در یازده سال گذشته عمده وقت من و همراهانم در گفتمان دولت سایه بر شناخت مسائل کشور و راه حل آنان متمرکز بودم، گفت: کمتر وقت داشتم تا در جلسات محفلی و گعده های سیاسی شرکت کنم، البته موجب گلایه برخی از دوستان هم می شد. تلاش کردم تا ذهنم را بر روی حاشیه ها، لابی ها و جلسات کم مایه سیاسی ببندم و در عوض درهای دفترم را بر روی صدها کارشناس، مدیر و دانشمند و فعال اجتماعی و کارگری باز کنم که از ماندن پشت لابی ها خسارت بار سیاسی و مناسبات سیاسی خسته شده بودند.

جلیلی با اشاره به اینکه در 140 سفر که به نقاط مختلف کشور داشتم با مشکلات آشنا شدم، افزود: ده ها کارگروه تخصصی برای رصد مشکلات کشور و طراحی راه حل های جدید تشکیل شده بودند.

جلیلی: باید برنامه آماده و از قبل تهیه شده باشد/ یک جهان فرصت پیش‌روی ماست

سعید جلیلی در برنامه «با مردم» که از شبکه یک پخش شد، گفت: مطالعۀ روند تحولات جهان و پیشرفت ایران نشان می‌دهد که در یک بزنگاه تاریخی هستیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، افزود: یک جهان فرصت پیش‌روی ماست که می‌تواند ایران را جهش بدهد. عرصه عرصۀ تعارف و درنگ نیست. این فرصت‌ها باید به قدرت و پیشرفت و تعالی ملت تبدیل شود.

گزیده ای از سخنان جلیلی در ادامه می آید:

*با حضور پرشور مردم در این انتخابات رقابتی، جهان جلوه درخشان جمهوریت را در ایران اسلامی و انقلابی خواهد دید.

*باید برنامه آماده باشد و از قبل تهیه شده باشد

*عرصه امروز ایران و جهان، عرصه ی تعارف و درنگ نیست

*عمده وقت من و صدها نفر از همراهان من در گفتمان دولت سایه در شناخت مسائل کشور و راه حل آنها گذشت.

ماجرای چای دبش چرا پیش آمد؟/ جلیلی پاسخ می دهد

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «با مردم» که از شبکه یک پخش شد، با اشاره به فساد چای دبش، گفت: اگر ما انضباط مالی را توجه نکنیم، بسیاری از منابع کشور به بهانه های مختلف می تواند به یغما برود. یک مثالی که می توان عرض کند، مسئله مصارف ارزی کشور است.

او افزود: لذا باید یک بودجه ارزی دقیق داشته باشیم. قصه چای دبش چرا پیش آمد؟ چون انضباط مالی در طول سال ها جدی گرفته نشده بود. اگر انضباط مالی در اولویت دولت قرار بگیرد برکات بسیار بزرگی را در پی خواهد داشت.

حمله جلیلی به دولت روحانی

سعید جلیلی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «با مردم»، با حمله به دولتهای یازدهم و دوازدهم گفت: کسانی کشور را سال‌ها معطل سه چهار کشوری کردند که بیشترین خصومت را با ملت ایران داشتند.

وی ادامه داد: این ها مسیری را رفتند که نتیجه نداشتند و بارها بیان کردند. در همان زمان که گفتند گشایش ایحاد شده، صادرات ما به افغانستان دو برابر صادرات ما به 28 کشور اتحادیه اروپا بود.

جلیلی گفت: شرایط همکاری و روابط خارجی مستحکم با بسیاری از کشورها فراهم است.

وی افزود: کسانی می گفتند نمی توانیم بدون فلان توافق کار کنیم و داخل کشور را اداره کنیم، اما در این سه سال نه تنها صادرات ما افزایش پیدا کرد و نفت فروخته شد، بلکه بسیاری از کشورها با افتخار می گویند که می خواهند با ما روابط راهبردی اقتصادی داشته باشند.

.
منبع:
خبر فوری | https://www.khabarfoori.com

این موارد را هم مشاهده نمائید ...

error: Alert: Content selection is disabled!!