آخرین اخبار

انواع سرمایه‌گذاری در سال 1403 + بهترین روش سرمایه گذاری

تاریخ خبر/ پنجشنبه, 17خرداد , 1403

این راهنما شما را با انواع سرمایه‌گذاری آشنا می‌کند، همراه ما باشید:

پرسودترین مدل سرمایه‌ گذاری کدام است؟

برای جواب دادن به این سؤال، مهم است ابتدا شرایط و مقدار بودجه خودتان را بررسی کنید. یافتن بهترین سرمایه گذاری برای هر فرد متفاوت است. اکنون که روش‌های سرمایه گذاری بسیار زیاد است، می‌توان آنها را در 3 دسته کلی تقسیم‌بندی کرد:

  • سرمایه گذاری در سهام
  • داشتن درآمد ثابت
  • نگهداری از وجه نقد یا معادل‌های نقدی

اصطلاح «صاحبان سهام یا equity» هر نوع سرمایه‌گذاری را در برمی‌گیرد که به سرمایه‌گذار سهام مالکیتی در یک شرکت را ارائه می‌دهد. رایج‌ترین مثال سهام عادی است. نمونه‌های دیگر آن هم سهام ممتاز یا همکاری با صندوق‌هایی سرمایه گذاری در سهام (مانند صندوق‌های قابل معامله در بورس و صندوق‌های مشترک) است.

اصطلاح درآمد ثابت یا همان fixed-income هم به هر نوع سرمایه گذاری اشاره دارد که در آن باید سرمایه‌گذاران به یک شرکت وام بدهند. رایج‌ترین نمونه آن هم اوراق قرضه است که در اشکال مختلف از جمله شرکتی و دولتی وجود دارد. برخی از اوراق بهادار با درآمد ثابت دارای ویژگی‌هایی مانند سهام هستند (مانند اوراق قرضه قابل تبدیل).

همچنین وجه نقد و معادل‌های نقدی نوع سوم انواع سرمایه‌ گذاری به شمار می‌رود. علاوه بر صورت‌حساب‌هایی که ممکن است در بانک نگهداری کنید، این نوع شامل حساب‌های جاری، حساب‌های پس‌انداز و انواع گواهی سپرده است.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام سهام عدالت نوزادان

چگونه به بهترین روش سرمایه گذاری کنیم؟

انواع سرمایه گذاری پر سود 1403 - تصویر 2

بسیاری از سرمایه گذاران کهنه کار با استفاده از طبقات دارایی ذکر شده در بالا، پرتفوی خود را متنوع می‌کنند و از انواع سرمایه‌گذاری بهره می‌برند. این ترکیب نشان دهنده میزان تحمل آنها برای ریسک‌های پیش رو است. یک توصیه خوب به سرمایه گذاران مبتدی این است که با سرمایه گذاری‌های ساده شروع کنند. سپس سبد سهام خود را به تدریج گسترش دهند.

به طور خاص، صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل یا ETF برای اولین گام‌ها خوب هستند. زیرا قبل از اینکه به سمت روش‌های دیگر مانند خرید املاک و مستغلات و سایر سرمایه‌گذاری‌های جایگزین حرکت کنید، دیدگاه خوبی به شما خواهند داد. البته پیشنهاد اصلی ما کرادفاندینگ (Crowdfunding) به عنوان یک روش سرمایه گذاری تضمینی است که در ادامه آن را بیشتر توضیح خواهیم داد.

جالب است بدانید اکثر مردم آن‌قدر در زندگی کاری و شخصی خود درگیر نگرانی‌های متفاوت هستند که گاها نظارت روزانه بر پرتفوی‌شان را از یاد می‌برند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، استفاده از روش‌هایی که آسان‌تر هستند، راه‌حل مناسبی است. استیون گلدبرگ، مدیر شرکت Tweddell Goldberg Wealth Management و ستون‌نویس قدیمی صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک در Kiplinger.com، استدلال می‌کند که: «بیشتر افراد فقط به سه صندوق شاخص نیاز دارند: یکی بازار سهام، دیگری متمرکز بر سهام بین‌المللی و سومی اوراق قرضه‌ای که سوددهی آنها تضمین شده است».

مزایا و معایب انواع سرمایه‌گذاری

انواع سرمایه گذاری پر سود 1403 با پول کم - تصویر 4

با توجه به هرآنچه که تاکنون در مورد انواع سرمایه‌گذاری گفته‌ایم، خوب است نگاهی هم به مزایا و معایب برخی از این روش‌ها داشته باشیم. برای درک بهتر شما و تصمیم گیری سریع‌تر، موارد مهم را در جدول زیر آورده‌ایم.

مدل سرمایه‌گذاری

مزایا

معایب

سهام

بالا رفتن ارزش سرمایه‌گذاری در صورت رشد شرکت

پرخطر بودن و تأثیرگذاری عوامل خارجی بر قیمت سهام

اوراق بهادار

امکان دسترسی به بازارهای مالی بین‌المللی

ریسک بازار و تحت تأثیر قرار گرفتن اقتصاد جهانی

مشارکت در سرمایه‌گذاری‌ها

فرصت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا با پتانسیل رشد بالا

بالا بودن ریسک و زمان‌بندی طولانی مدت

املاک و مستغلات

درآمد پایدار از اجاره و ارزش افزایشی املاک

عوامل خطرزا مانند خرابی و نوسانات بازار ملک

خرید طلا و فلزات گران‌بها

ذخیره ارزش در دوره‌های بحرانی

عدم تولید درآمد مستمر و تأثیر نوسانات قیمت فلزات

رمزارزها

فرصت سرمایه‌گذاری در فناوری نوظهور

ریسک بالای قیمت و نوسانات بازار رمزارزها

 

 

ویژگی‌های بهترین نوع سرمایه گذاری

بهترین نوع سرمایه‌گذاری باید دارای ویژگی‌هایی مانند ریسک کم، بازدهی بالا، پایداری، سهولت دسترسی و تنوع خوب باشد. ضمنا سرمایه‌گذاری ایده‌آل باید به توازن مناسب بین ریسک و بازدهی دست پیدا کند.

همچنین برای انتخاب میان انواع سرمایه‌ گذاری باید ارزش تنوع و توزیع منطقی دارایی‌ها را درک کرده و به خودتان فرصت دهید تا در دسته‌های مختلف سرمایه‌گذاری (مانند سهام، اوراق بهادار، ملک و غیره) به رشد کافی برسید. به طور کلی، بهترین نوع سرمایه‌گذاری باید تضمین کننده ایجاد ثروت در طولانی مدت، مدیریت امور مالیاتی بهینه و تضمین درآمد و رشد سرمایه با بازدهی قابل قبول باشد. با توجه به همین موارد پیشنهاد اصلی ما کرادفاندینگ است.

کرادفاندینگ (Crowdfunding) چیست؟

انواع سرمایه گذاری پر سود 1403 با سرمایه کم - تصویر 3

کرادفاندینگ که با نام «تأمین مالی جمعی» هم شناخته شده، روشی برای جمع آوری سرمایه و دسترسی به یک هدف یا پروژه خاص است. این روش با درخواست از تعداد زیادی از افراد برای سرمایه گذاری پیش می‌رود. افراد معمولا در مقادیر کم و در یک دوره زمانی نسبتا کوتاه (6 ماه تا 1 سال)، سرمایه گذاری می‌کنند. تأمین مالی جمعی به صورت آنلاین انجام می‌شود و پلتفرم‌های ایرانی مجاز به ارائه طرح‌های سرمایه گذاری با این روش، باید زیر نظر سازمان فرابورس فعالیت کنند.

خوب است بدانید برخی از شناخته شده‌ترین پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی در جهان GoFundMe، Kiva، Kickstarter و Indiegogo هستند. این روش در ایران هم جزو انواع سرمایه‌گذاری محبوب در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. دونگی به عنوان پلتفرم عرضه اوراق بهادار پربازده یکی از مجموعه‌هایی است که در این زمینه موفقیت‌های زیادی را به دست آورده است.

مزایای همکاری با دونگی چیست؟

پلتفرم دونگی یک پلتفرم سرمایه‌گذاری به روش تأمین مالی جمعی است که طرح‌های مختلف را به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌دهد. این طرح‌ها دارای ضمانت‌نامه بانکی هستند تا سرمایه گذار با اطمینان از اینکه سوددهی مناسبی را تجربه خواهد کرد، طرح را بررسی نماید. همچنین دونگی امکان سرمایه گذاری با پول کم (حداقل یک میلیون تومان) را فراهم کرده است.

ضمنا این پلتفرم امکان ارائه لینک استعلام طرح در فرابورس را هم در نظر دارد تا اعتبار و قانونی بودن طرح را تضمین کند.

پلتفرم دونگی ارزیابی کاملی از هر طرح و سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد. این ارزیابی شامل موارد زیر است:

  • عدم سابقه محکومیت کیفری مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه‌پذیر
  • عدم مشمولیت تحت ماده 141
  • وضعیت مالی مناسب، رشد درآمد و وضعیت اعتباری شرکت بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده اخیر
  • تجربه فروش خوب در گذشته متناسب با ابعاد طرح
  • سابقه اعتباری مطلوب شرکت و اعضای هیئت مدیره در زمان بررسی طرح ارائه شده
  • اولویت داشتن سرمایه‌گذاران در زمان پرداخت سود
  • داشتن ضمانت حسن انجام تعهدات برای جبران خسارت اصل سرمایه و سود پیش‌بینی شده

کلام آخر انواع سرمایه‌گذاری

در مجموع، روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری و رشد مالی وجود دارد که می‌توان از آنها بهره برد. اما مهم است از مدلی استفاده کنیم که در میان انواع سرمایه‌گذاری، ریسک کمتر و بازدهی بیشتری داشته باشد. به همین دلیل است که روش تأمین مالی جمعی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این روش علاوه بر کمک به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط برای رشد بیشتر، می‌توانید تنها با 1 میلیون تومان سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید. دونگی شرایطی را به وجود آورده تا بدون نگرانی سبد متنوعی را مدیریت کرده و با کمترین سرمایه، بهترین رشد را تجربه نمایید.

 

.
منبع:
خبر فوری | https://www.khabarfoori.com

error: Alert: Content selection is disabled!!