آخرین اخبار

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگترین شهرک گلخانه‌ای شهرستان نور در دارکلا چمستان

تاریخ خبر/ پنجشنبه, 27اردیبهشت , 1403

وزیر جهاد کشاورزی افزود: حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای مهمترین برنامه اقتصادی دولت در بخش کشاورزی است، شهرک گلخانه‌ای می‌تواند علاوه بر تأمین محصولات مورد نیاز مردم، در جذب گردشگر نیز نقش به سزایی ایفا کند.

نیکبخت تصریح کرد: ایجاد شهرک های گلخانه ای، گامی مثبت در راستای اهداف رشد تولید است و باید حمایت های لازم در این زمینه صورت گیرد.

photo_2024-05-16_21-06-49

مدیر گلخانه همیشک دارکلای چمستان نیز در گزارشی اظهار کرد: این گلخانه در مساحت ۸ هزار و ۲۴۰ متر مربع احداث شد و در حال حاضر کار تکثیر و تولید گل در فضای مفید ۴ هزار متر مربع  انجام می‌شود.

 ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه گلخانه یک شغل پر دردسر ولی عاشقانه است، افزود: من و همسرم تمام سرمایه خود را در کار احداث این گلخانه گذاشتیم و پشیمان هم نیستیم چون به این شغل علاقمندیم.

این کارآفرین بیان کرد: در حال حاضر در این گلخانه ۱۰ نفر بصورت مستقیم از مردم بومی منطقه مشغول بکار هستند و ۷ تا ۸ نوع گل آپارتمانی معروف در اینجا تولید و تکثیر می‌شود که اگر حمایت های لازم در این زمینه صورت گیرد با افزایش فضای  گلخانه  و تولید می‌توانیم ایجاد اشتغالزایی جدید برای مردم منطقه داشته باشیم.

 ابراهیمی افزود: خوشبختانه در بحث عرضه و فروش گل مشکلی نداریم و گل های استان های خراسان رضوی، مرکزی و محلات،اصفهان،کیش و یزد را تامین میکنیم و آمادگی صادرات گل به خارج از کشور را هم داریم.

photo_2024-05-16_21-06-52

این کارآفرین جوان در پایان ضمن تقدیر از همه مسوولانی که در زمان احداث این پروژه گلخانه ای نقش داشتند بر لزوم توجه ویژه در صنعت کشاورزی و گلخانه‌ای تاکید کرد.

.
منبع:
خبر فوری | https://www.khabarfoori.com

error: Alert: Content selection is disabled!!