آداب، رسوم و فرهنگ مازندران

آشنایی با رسوم و فرهنگ مردم مازندران

جاذبه‌های گردشگری مازندران

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مازندران

غذاهای محلی و سنتی مازندران

آشنایی با طرز تهیه غذاهای مازندرانی

شهرهای استان مازندران

آشنایی با شهرهای زیبای استان مازندران

سوغات و صنایع دستی مازندران

آشنایی با سوغاتی‌ها و صنایع دستی مازندران

بازارها و مراکزخرید مازندران

آشنایی با بازارها و مراکزخرید مازندران

مشاهیر و نام‌آوران مازندران

آشنایی با مشاهیر، مفاخر و نام‌آوران مازندران

زبان و گویش مردم مازندران

آشنایی با زبان و گویش دلنشین مازندرانی

سرگرمی‌های بومی مازندران

آشنایی با سرگرمی‌های بومی و محلی مازندران

لباس‌های محلی و سنتی مازندران

آشنایی با لباس‌های بومی و سنتی مازندران

اسامی و نام‌های مازندرانی

آشنایی با اسامی و نام‌های اصیل مازندران

ضرب المثل‌های بومی مازندرانی

آشنایی با ضرب‌المثل‌های بومی مازندرانی

حیاط وحش استان مازندران

آشنایی با حیات‌وحش زیبای استان مازندران

ساز و موسیقی محلی مازندران

آشنایی با موسیقی اصیل و فاخر مازندرانی

مراکز و ادارات دولتی مازندران

آدرس و شماره تلفن‌های ضروری

خبرنامه استان مازندران

سرخط جدیدترین اخبار مازندران

منابع

منابع تصاویر و مطالبی که به صورت بازنشر جهت ارتقای سطح دانش و اطلاعات عمومی بصورت رایگان قرار داده شده اند

قوانین

مجموعه ضوابط و قوانین استفاده کاربران و مخاطبان محترم

هشدار فرمانده سپاه کربلای مازندران به شوراهای شهرها، دهیاران و برخی رسانه‌ها؛ می‌دانیم کاسبی می‌کنید

تاریخ خبر/ دوشنبه, 24اردیبهشت , 1403

فرمانده سپاه کربلای مازندران به برخی اتفاقات در حوزه رسانه‌، شورای اسلامی شهرها و برخی دهیاران استان گفت: می‌دانیم بسیاری از استیضاح‌ها در حوزه شوراها در یک سال باقی مانده از عمر این شوراها و برخی فشارها به استاندار جدید برای تغییرات، برای منافع شخصی این افراد است و به آنها هشدار می‌دهیم که کاسبی نکنید.

به گزارش حرف، گردهمایی مدیران روابط عمومی و رسانه‌های بسیج استان مازندران با حضور سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران، حجت‌الاسلام بهرامی نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران، عالی معاون روابط عمومی بسیج مستضعفین با عنوان “بر مدار امید” برگزار شد که در این مراسم سایت دومین کنگره شهدای استان مازندران و تولیدات رسانه‌ای بسیج استان و تجلیل از روابط عمومی ها و فعالان رسانه ای منتخب استان تجلیل شدند.

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در گردهمایی روابط عمومی‌ها و فعالان رسانه‌ای و مجازی استان مازندران در ساری با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید به جایگاه و شانیت خود احترام بگذارند، تصریح کرد: فعالان مجازی و روابط عمومی ها بدانند کار شما وجه مشترکی به نام اطلاع رسانی دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز این قشر به عنوان بخشی از جامعه مطالبه‌گر وارد عمل شده و برخی را که به اشتباه برخی کرسی‌ها را غصب کردند با مطالبه گری بیدارشان کند، اظهار کرد: هر مطالبه گری باید از جانب مردم سخن بگوید و در غیر اینصورت به سمت منافع شخصی خود رفته است.

وی با اشاره به اینکه تصور می کنیم برخی به اشتباه وارد عرصه رسانه شده اند، اظهار کرد: باید به برخی رسانه‌ها هشدار بدهیم که به خوبی می‌دانیم که برخی فشارها به استاندار جدید مازندران برای منافع شخصی است و در حالی که استاندار تنها دو هفته مستقر شده است هشدار می دهید که چرا جابه جایی انجام نداده است نشان می دهد به دنبال منافع خود هستید و گرنه عقل سلیم می گوید که استاندار غیربومی برای شناخت استان و افراد و برای تدوین برنامه های خود، نیاز به زمان دارد.

مسلمی ادامه داد: اینجاست که باید بگوییم می دانیم کاسبی می کنید و باید بگوییم اگر این روند ادامه یابد به عنوان دستگاه نظارتی برخورد خواهیم کرد.

 

استیضاح شهرداران بهانه منفعت طلبی شوراها

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استیضاح برخی شهرداران در ماه های پایانی فعالیت شورای ششم اظهار کرد: توصیه به شوراهای شهر و روستا اطلاع داریم که می دانیم برخی ها کارهایی را انجام نداده اند و حالا در ماه ‌های پایانی می گویند باید انجام دهیم‌.

مسلمی تاکید کرد: اعضای شورای شهری ۵ نفر از اعضای خانواده خود را در شهرداری استخدام کرده و حالا دنبال استخدام قطعی خانواده خود است و حالا که به هدف خود نرسیده، به دنبال استیضاح شهردار است.

وی ادامه داد: توصیه می کنم که اعضای شوراهای شهر و روستا مدافع مردم باشید و کار مردم را انجام دهید، استیضاح و جابه جایی شهردار وظیفه شورا است اما در مدت مانده و فرصت باقی مانده کمتر از یک سال استیضاح شهرداران منفعت طلبی است.

مسلمی با تاکید براینکه ما که می دانیم استیضاح ها برای منافع شخصی شوراها است و دستگاه نظارتی وظیفه دارد در این زمینه ورود کند، یادآور شد: برخی دستگاه های نظارتی کوتاهی می کنند به عنوان مثال داشتن شغل معاملات املاک برای دهیاران خلاف قانون است، دستگاه نظارتی چرا نظارت نمی کند که یک دهیار دو یا سه معاملات املاک دارد.

وی با بیان اینکه می توانیم با دستگیری مردم را ناامید کنیم اما برخی مسایل خوراک خوب برای جریان ضدانقلاب باشد، اظهار کرد: باید دشمن شناس و موقعیت شناس باشیم زیرا تکنیک های عملیات روانی بسیار پیچیده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه تکنیک های عملیات روانی در این جایگاه اموزش ببینند، افزود: امروز دشمن جنگ اساسی و مقدمه جنگ‌ها در فضای مجازی است و آتش تهیه فتنه ها از فضای مجازی شروع شد که اگر آموزش کافی داده می‌شد مدیران تصمیمات بهتری می گرفتند‌.

 

بر مدار امید اطلاع رسانی کنیم

 

نوری معاون روابط عمومی سپاه کربلای مازندران در ابتدای این مراسم با اشاره به  نقش‌آفرینی و پاسخ به ندای مقام معظم رهبری در زمینه توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای در کشور اظهار کرد: باید به عنوان رسانه و روابط عمومی از ابزار رسانه ای که در خدمت ماست استفاده کنیم و برای امیدآفرینی در جامعه در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها و رسانه ها و فعالان رسانه ای برای امیدآفرینی در یک مدار قرار داریم، تصریح کرد: کنگره شهدای استان مازندران یکی از برنامه هایی است که نیاز به همیاری و همکاری همه فعالان مجازی و رسانه‌ها دارد.

حجت الاسلام بهرامی نماینده ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه دین از رسانه برای بیان خود استفاده می کند و بر کارکردهای آن هم نظرات می کند، اظهار کرد: اخلاقیاتی از سوی دین برای رسانه بیان شده که وحدت بین رفتار و گفتار برگرفته از قرآن است نخستین آن به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تعهد به حق و حقیقت مساله مهمی است که باید مورد توجه رسانه ها قرار گیرد، افزود: عدالت در گفتار بر یک پیام رسان از ضروریات است که باید با تاکید بر آگاهی صحیح صورت گیرد.

 

شناسایی ۱۴۵ هزار خبرنگار افتخاری در کشور

 

عالی معاون روابط عمومی بسیج مستضعفین نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جریان رسانه ای یک ابزار است و روابط عمومی به عنوان واسط و حرف ربط سازمان با مخاطب به شمار می‌رود، اظهار کرد: اگر روابط عمومی نوع فعالیت خود را به سمت کارهای کم عمق حرکت دهد و تصویر سردی از وی شکل می گیرد نتوانسته به وظیفه خود به درستی عمل کند.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار است بر مدار امید دور هم جمع شویم و نوع نگاه جدیدی به تولید محتوا صورت گیرد

باید بدانیم که سرمایه اجتماعی وقتی شکل می گیرد که اعتماد مخاطب به داشته های ما شکل می گیرد، افزود:

باید بتوانیم مخاطب خنثی را تبدیل به مشارکت کننده کنیم و روابط عمومی خلاق گره ذهنی مخاطب را بازگشایی می کند.

عالی با بیان اینکه باید بتوانیم با تولید تصویر گرم که مخاطب با آن ارتباط بگیرد به سوی تولید محتوای موثر گام بر داریم، اظهار کرد: در این راستا ۱۴۵هزار خبرنگار افتخاری در کشور شناسایی شده است که توانمندسازی این خبرنگاران در راستای مردمی سازی روابط عمومی از برنامه های سالجاری بسیج است‌.

.
منبع:
حرف‌آنلاین | https://harfonline.ir

error: Alert: Content selection is disabled!!