آخرین اخبار

در ترکیه از محصولم استقبال شد، در ایران نه!

تاریخ خبر/ شنبه, 22اردیبهشت , 1403

دکتر عارف خلخالی، مخترع پودر غذایی تقویت کننده سیستم های بدن با فرآوری غلات NBS ضمن حضور در هلدینگ خبرفوری، در گفت‌وگو با این رسانه در خصوص محصولی که تولید کرده، اظهار کرد: محصول ما یک اَبرغذا است که از گندم و جو فرآوری می‌شود و با تأمین ریزمغذی‌های موردنیاز سلول‌ها باعث تنظیم عملکرد دستگاه‌های بدن و اصلاح آن می‌شود.

وی با اشاره به مقالات چاپ شده توسط تیم دانشمندان این مرکز خاطرنشان کرد: ما حدود ١٢ مقاله در دنیا و یک مقاله در ایران چاپ کردیم و این مقالات مورد توجه سازمان ملل قرار گرفت و stgs سازمان ملل مطالعات ما را به عنوان آیتمی در برابر چالش‌های سلامتی و پزشکی دنیا شناخته‌ است

دکتر خلخالی در خصوص تاثیر این دارو، بر مقابله با بیماری کرونا گفت: ما بر روی دو گروه ٣۵ نفره از بیماران کرونایی مطالعه کردیم که این‌ها اکسیژن خون بسیار پایینی داشتند و از حدود ٣۵ نفر فقط ٩ نفر فوتی داشتیم، یعنی این محصول تا ۶٠ درصد تلفات بر اثر کرونا را کاهش داد.

خلخالی با اشاره به تفاوت رویکرد دولت های ترکیه و ایران در قبال محصولش گفت: حدود ۶ ماه طول کشید که مجوز تولید و فروش محصولم را در کشور ترکیه  بگیرم اما در ایران هنوز پس از ۶ سال مجوزی به من نداده‌اند. من ایرانی هستم و می‌خواهم محصولم که ضامن سلامتی است در ایران هم تولید شود.

وی با اشاره به اینکه روند فعالیت شرکتش در چه وضعیتی قرار دارد، پاسخ داد: برنامه و تحقیقات ما به خاطر مجوز قطع نشده و این‌ها ربطی به هم ندارد. تا به حال با یک‌ عده از مسئولین صحبت شده و در حال حاضر در حال رایزنی با مسئولین در این زمینه هستیم که مجوز صادر شود.

.
منبع:
خبر فوری | https://www.khabarfoori.com

error: Alert: Content selection is disabled!!