آخرین اخبار

آیا دیگر هیچ وقت اعتماد به بورس باز نمی‌گردد؟ /بورس به زودی سقف قبلی را پس خواهد گرفت/ در شرایط تورمی بدترین چیز نگهداشتن ریال است

تاریخ خبر/ شنبه, 22اردیبهشت , 1403

مهدی سوری در گفتگو با خبرفوری اظهار کرد: بازارها در اوج ناامیدی رشد می‌کنند و در اوج امید می‌ریزند. اینکه یک بازار دو سه سال عقب افتاده اتفاقا یک سیگنال مثبت است.

نرخ بهره بالاخره باید یک جایی کاهش پیدا کند وگرنه تولید آسیب می‌بیند

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: بالا رفتن نرخ بهره حقیقی برای به تعویق انداختن تورم از طریق راکد کردن بازار است که این موقتی است.

به گفته او، بازده در کسب و کارهای تولیدی به طور میانگین ۵ درصد است و نرخ تامین مالی فعلی که ۳۵ درصد است موجب کاهش تامین مالی و کاهش تولید است.

سناریوی افت هم وجود دارد اما به احتمال ۸۰ درصد بورس به زودی سقف قبلی را پس خواهد گرفت

سوری ادامه داد: شرکت‌هایی که صادرات دارند به واسطه فاصله دلار نیما با دلار آزاد که اگر روزی جبران شود می‌توانند شرایط مناسبی را داشته باشند.

وی افزود: هرجا سود در اقتصاد هست دولت آنرا بر می‌دارد اما علی رغم دست اندازی‌های دولت، شرکت‌های بزرگ راه خودشان را می‌روند.

در شرایط تورمی بدترین چیزی که می‌توان نگهداشتن ریال است

مهدی سوری بیان داشت: در انتخاب سبد سرمایه‌گذاری باید توجه داشت که پنیر مفت فقط در تله موش پیدا می‌شود چه پیش فروش موبایل باشد چه بورس چه هرجای دیگری!

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: برای کسانی که تخصص لازم را ندارند در شرایط فعلی اوراق و صندوق‌های درآمد ثابت کم ریسک گزینه‌های مناسبی است.

دو گفتمان در کشور وجود دارد یکی حامی تولید و یکی ضد تولید

سوری افزود: یک گفتمان در شعارهای سال دیده می‌شود. از سال ۹۸ تا امسال، ۶ سال است که در تمام سال‌ها کلمه تولید به کار رفته است.

وی ادامه داد: از آن سمت گفتمان دیگری وجود دارد که حامی اختلاف دلار نیمایی، نرخ بهره بالا، مالیات ستانی به هر قیمتی، دستکاری قیمت‌ها و دولتی کردن اقتصاد است که ضد گفتمان اول است.

هیچ حاکمیتی در جهان نتوانسته به وسیله مبارزه با گرانفروشی تورم را کنترل کند، اینها برای پرت کردن حواس هاست

سوری ادامه داد: یک روز سلطان سکه را اعدام کنیم که سکه ۳ میلیون بود و الان ۱۰ برابر شده، یک روز سلطان شکر را بگیریم و یک روز مبارزه کنیم با کسی که قیمت سیمان را بالا برده، این ها فرافکنی است.

.
منبع:
خبر فوری | https://www.khabarfoori.com

error: Alert: Content selection is disabled!!